Basta la neve!!
2012-02-03 / 13:31:23 / Gli studi

Det snòar och snòar och snòòòòòar... Ja blir knàpp. Man har inte sett sà hàr mkt snò hàr pà 30 àr tydligen, och allt under loppet av 2 dagar. KUL!

Allora, io vado alla classe al pomeriggio la settimana prossima perchè Stefania, la mia insegnante, mi ha detto che questa classe in cui sono adesso forse sia troppo facile e che adesso sono la studentessa più brava nel questo classe. Hihihihi! Ma ho un pò paura perchè la prima volta che io la provavo, era troppo difficile... Vediamo vediamo.

Adesso sono a scuola perchè sto aspettando Lizbeth. Andiamo al ristorante per pranzare e per fare 2 ciacchere. Dopo, penso di andare a casa per fare una doccia e così i miei capelli sono asciugati prima di devo andare fuori. Forse non ho scritto niente di questo incidente - il mio asciugacapelli e stato esplodato! E adesso fa troppo freddo per andare fuori con i capelli bagniati.

Allora... Devo andare adeso, ma ci sentiamo! Baci, ciao!

3 Kommentarer
Anonym:

Mia cara figlia! <3 Ti esprime bravissima in italiano. E ho capito quasi tutto que hai scritto! :)

Mi manci tantissimo Bellmouso. Baci!

Mama Mia :)



SKRIVET DEN: 2012-02-03 KL: 21:02:08
Ali:

Hej

Hittade din blogg när jag letade boende i Bologna. Ska till Bologna i mars och plugga italienska där i 1 mån för att sedan vidare till Florens och rom. Ska vara i Italien i 6mån :)



Har du lite tips om Bologna och boende?



Tack på förhand!



Ciao



SKRIVET DEN: 2012-02-14 KL: 17:44:13
Nathalie:

Hej! Förlåt försent svar, har haft lite fullt upp osv - försökte hitta en mailadress till dig men ser inte ut som att du lämnat någon så jag svarar här:



V roligt! Vilken språkskola ska du plugga på? Ett tips när det gäller boende är att försöka hitta en lägenhet som inte är genom skolan, sjukt överbetalt. Något jag ångrar att jag inte gjorde. Vad jag kan säga om Bologna i allmänhet är mycket men jag kan väl börja med att säga att den bästa aperitivon jag har hittat är på ett ställe som heter Bounty och ligger på via Delle Moline. Ett annat tips är att skaffa ett italienskt simkort så fort du kommer dit, går jättefort och enkelt (och relativt billigt) att göra vid WIND-affären som ligger precis vid 2 torri mitt i smeten. Det högsta tornet heter för övrigt Asinelli och det kan man gå upp i för 3 €.



Hör gärna av dig med en mailadress eller liknande om du vill ha mer tips, glad att kunna hjälpa! :)



SKRIVET DEN: 2012-03-04 KL: 16:56:23 URL: http://pastakastarn.blogg.se/



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: