La pulizia -.-
2012-01-22 / 17:42:20 / Livet i bologna

Jahapp, söndagen har varit lagom sen. Har kollat lite Chuck, städat mitt rum (därav titeln "la pulizia"), ska nu sätta mig och göra mina läxor. Igår gjorde jag inte mkt heller för den delen, enda gången jag lämnade sängen var när jag gick och handlade och sedan lagade lite middag. Somnade runt 10-tiden (och hade ändå sovit till klockan 1 - 2) och vaknade idag klockan halv 1. Bra jobbat, höjden av lathet, har slagit världsrekord. Grattis. Måste börja göra saker, typ gå promenader eller vad som helst. Fast de e fruktansvärt trist att gå promenader här iom att det inte finns några träd eller nån natur eller liknande. OCh det är så mycket bilar och folk och oljud. Vill kunna ta en promenad i lugn och ro. Skulle vilja ta mig till parken men den är så fruktansvärt långt bort att det inte är värt det. Bologna gör mig lat helt enkelt.

Har inte gjort så mkt den senaste veckan. De saker som har trotsat mitt sängliggandemönster har varit: italienska/svenska-dejt med Elena, Lorenz har kommit tillbaka (YEEY) fast trist nog bara för 2 veckor totalt, jag har träffat lite folk kvällstid men inte överdrivet mycket och slutligen har jag käkat middag med ett sällskap på 20 pers på en av mina favoritrestauranger här.

Italienskan börjar iaf gå frammåt - då å då dvs. Ibland känns det fortfarande som att jag är inkapabel till att ha en konversation men när jag väl kommer igång så brukar det gå överraskande bra! Funderar på om jag ska hitta nåt bra program på typ en svtplay-motsavarande hemsida och börja glo på lite italiensk tv. Skulle vilja kolla på tv:n vi har men antennen (JAG VET, den har antenn -.-) funkar inte så man får praktiskt taget inte fram någon bild. SUGEEER.

Iaf, nu ska jag göra mina läxor och sen ska jag göra ett outhärdligt val mellan ex antal filmer att se. Puss på er!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: