Ytlighet
2011-08-03 / 22:11:43 / Innan jag anlände

Förberedelser i form av papper måste göras i mängder innan jag åker. Det ska fyllas i prov, resor, boendegrunkor, kursmojs, CSN-papper, you name it... Men med en ny stad kommer också en ny människa. En uppdaterad version av mig själv. En nyare och bättre version men ändå samma människa. Hur skapar man detta då? Det grejar man lätt med lite intensivtoning!

Jag sitter nu nyduschad och nyfärgad, dock nääästan samma färg som tidigare fast den lite röda tonen som var kvar från en tidigare färgning för länge sedan har bytts ut mot helt och hållet mörkbrunt. Förhoppningsvis... Nu har jag nog skaffat tillbaka min riktiga hårfärg för att det ska synas att jag till hälften kommer från Italien, fast egentligen mest för att jag var lite trött på håret som blivit glanslöst och tråkigt. Med detta kommer dessutom nytt metallskrot att stoppas i öronen! Man vill ju göra ett gott första intryck, både utifrån och inifrån.

Man kan ju lugnt säga att detta blogginlägg främst är för er som inte bryr sig ett smack om vilka papper jag håller på att fiffla med och ungefär vart jag kommer att bo - ett blogginlägg för er lite mer ytliga! Men let's face it, vi alla är ytliga och utseendefixerade på ett eller annat sätt.

 

 


0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: