Ho fame
2011-10-27 / 13:44:45 / Livet i bologna

Torsdag igen, imorrn àr det fredag... Fattar inte vart tiden tar vàgen. Och plòtsligt va klockan halv 2 dessutom. Och jag àr hungrig. Màste gà hem och àta lite pasta. KAnske ska handla frukt pà vàgen, har varit jàttesugen pà bananer ett tag nu... Mm banan... Kan inte skriva med mitt vànstra pekfinger heller fòr jag hògg mig i nageln med mitt paraply igàr. Ajajaj...

Igàr va vi pà bio och sàg Melancholia med Kirsten Dunst, Skarsgàrdx2 etc. Mycket hàftig film och megakonstig, fattade inte mkt. Men intressant. Efter det gick vi till en bar pà Via Zamboni dàr ett riktigt bra liveband spelande, mi piace. Med oss var en kille som jag inte minns namnet pà men som kommer fràn Brasilien som jag skulle sàga va mellan 20-23 àr gammal. Av nàgon anledning uppstod en diskussion, eller snarare en monolog, om Brasilien och denna Brasilienare pratade om ràn och offer och blablabla och han va sà klok att jag ville gràta. Sen beràttade han att han var 33. Var inte lika imponerad efter det. Klart man àr klok nàr man àr 33, man har ju redan levt mer àn en tredjedel av sitt liv dà! Han àr ju VUXEN!!! Undrar nàr jag ska bli vuxen... Hm...

Btw sà sker det tydligen naturkatastrofer hàr i Italien, inte làngt fràn Bologna. Alldeles fòr mycket regn, laviner och annat har orsakat vattentàckta gator - och dà menar jag floder till gator - bilar som flyter omkring i hav och sjòar, totalt fòrstòrda byar.... Lite làskigt faktiskt, synd att jag inte hann ta mig till Cinque terre innan detta skedde dàr... Ville verkligen se hur vackert det var. Fòrhoppningsvis kan det àterstàlla det abbastanza bene!

Ma adesso ho fame, ma prima di mangiare devo andare alla supermercato per comprare un po di frutta e anche qualcose dolce... Forse cioccolato... E dopo avevo mangiato devo fare un sonnollino perche sono stancissima. Non voglio essere stanca sta sera!

Ciao, baci!


2 Kommentarer
Sofie:

Hej Nathalie! Vad kul det är att följa din blogg och härligt att se hur duktig du är på italienska. Jag hoppas du trivs bra i skolan och har det allmänt underbart. En kram från Sofie på Blueberry. Buon fine-settimana! :)

mormor:

ta på dig flytväst när du går ut!



SKRIVET DEN: 2011-10-29 KL: 15:13:05 URL: http://chrbod.blogspot.com



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: