Riposte alle domande
2011-09-16 / 13:22:35 / Gli studi

Har ingen aning om det jag kan pa italienska faktiskt àr riktig italienska. Men skitsamma, jag fòrsòker iallafall! Just nu sitter jag vid skolans dator sà de blir lite knepigt hàr med bokstàverna men jag hoppas att ni fòrstàr àndà!

Har fàtt fràgan vilken nivà jag hamnade i och ska jag vara àrlig sà har jag ingen aning, det sàger dom inte. Men det gàr ju att gissa pà ett ungefàr och jag àr vàl i nàgon form av mediumnivàklass. Kànns dock som att det àr fòr svàrt fòr mig eftersom de andra i gruppen hànger med mycket bàttre àn mig - iallafall som det kànns. Men nàr vi fàr làxor och liknande gàr det skitbra eftersom jag fàr tid att tànka sjàlv osv men nàr vi àr i helklass eller vad man ska kalla det, och fàr en fràga, dà kànner jag mig ofantligt dum jàmfòrt med resten av eleverna. Men whatever, jag fàr fòrsòka hinna ikapp...

Presentationen som jag hòll pà att skriva febrilt innan jag àkte, om nàgon minns, blev inte av. Man skulle bara sitta och svara pà lite fràgor om sig sjàlv... Sà det va bara a waste of time!

Fòr er som ville ha min adress och liknande: jag ska ge grejerna till mina pàron, i miei genitori, sà kan ni fràga dom om det, och till er som har facebook och vill ha min adress och mitt italienska telefonnummer kan skriva till mig pè facebook sà skickar jag det! Fast telefonnumret kan va lite onòdigt fòr jag kommer ha kvar mitt svenska nummer under tiden och fràmst anvànda skype och liknande nàr folk vill prata med mig. Appropà skype: ADDA MIG OCH VA INNE Sà ATT JAG KAN Fà PRATA MED EEEER :(

Ska snart dra mig hemmàt och kàka lite mortadella, dricka lite succo di albicocca och ta en siesta, sen ska jag mòta alex utanfòr skolan och sà ska vi ta oss till en wind-store och skaffa oss lite kontantkort!

Puss pà er sà lànge!

2 Kommentarer
mamsen:

Kul att få höra din röst på Skype ikväll. Förstår att du är en trött tonåring nuförtiden, med alla events som händer hela tiden. Sköt om dig och var försiktig! Pussar och kramar från Mamma



SKRIVET DEN: 2011-09-16 KL: 21:39:58
Moster Malin:

Underbart att läsa din blogg! Du beskriver allt så bra och skriver roligt och underhållande!

Det känns så fantastiskt roligt att du "kommit in i det" så fort! Att du redan har en massa vänner och verkar ha kul! Italienskan kommer du klara galant! Du är ju superbegåvad!

Jag kommer att följa din blogg med glädje och längta efter alla nya inlägg!

Var rädd om dig!

Massor med kramar!

Malin



SKRIVET DEN: 2011-09-17 KL: 12:03:36



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: