stökigt
2011-09-19 / 16:16:31 / Livet i bologna

Nu sitter jag ute på balkongen med datorn, har lyckats få ingång internet här, WOHOOO! Men det strular som fan och jag har bara 2 pinnar så det stängs av ibland... Men det är internet iaf!

Okej, för att uppdatera lite: I torsdags skulle vi ju träffa det italienska paret som vi träffade på matlagningskursen men vi lyckades inte få tag på dom så det blev inte av. I fredags var vi ute och i lördags gick vi upp runt 10 och åkte till stranden i Ravenna, hur det nu stavas... Det va mycket trevligt att få lite sol på sig men det va typ den sista somriga dagen för det har regnat både igår och idag och nu verkar det som att värmen försvunnit. Det är fortfarande relativt varmt jämfört mot Sverige men när man börjat vänja sig vid 30 - 35 grader känns 20 - 25 väldigt kyligt...

Som jag berättade har det varit väldigt väääldigt stökigt här sen jag kom. Dock kommer det en städtant hit varje lördag men när hon kom i lördags ville hon inte städa för det var alldeles för stökigt. Men hon kom tillbaka idag och städade så det ser bättre ut nu men jag planerar att verkligen finstäda hela stället så att våran nya roommate känner sig lite bekvämare - hon var nämligen väldigt missnöjd när hon kom hit igår vilket jag förstår. Men inte bara med hur stökigt det var utan också hur litet köket och hennes rum är. Mitt rum är dock mindre men ah, hon hade helt enkelt förväntat sig mycket mycket mer. Hon heter Nina, kommer från nånstans i Tyskland och hon ska bara stanna i 2 veckor. Hon är mycket vuxen av sig, tror inte riktigt att hon känner att hon passar in här i våran lägenhet... Men det verkade som att hon tyckte om mig iallafall!

Nu ska jag nog städa och ikväll ska vi ut och käka lite apertivo och sen får vi se vad som händer. Har btw försökt ladda upp bilderna i fotoalbumet (länken ovan) men jag fattar inte hur man gör eller vad som är fel.. Kan inte ladda upp bilder direkt i bloggen just nu heller eftersom att internet suger för mycket men JAG SKAAA, jag lovar!


Baci!

0 Kommentarer



« NAMN Kom ihåg mig?

« E-POST

« URL

Kommentera inlägget här: